Zdrowie i Uroda

Szwedzka dieta podbija świat

 

Świat oszalał na punkcie szwedzkiej diety: W czym tkwi sekret?

Ludzie z całego świata zwalczają zbędne kilogramy, ale od teraz nie muszą się martwić, bo szwedzka dieta jest najskuteczniejszą z nich i pomoże szybko zredukować wagę. W tym celu należy zmniejszyć spożycie węglowodanów i skupić na białkach oraz tłuszczach. Najlepsze jest to, że można zapomnieć o ilości spożywanych kalorii oraz konkretnych godzinach w których wolno je spożywać. Niemniej jednak należy przestrzegać zasad.

“Może wydawać się zbyt piękne by było prawdziwe, ale połączenie niezbędnych witamin i aminokwasów w diecie zwiększa metabolizm jednocześnie tłumiąc apetyt. Szwedzka dieta pozwala jeść dowoli podczas gdy kilogramy ubywają.”(PositiveMed.com)
Poza utratą nadwagi poprawia ona również metabolizm, trawienie i poprawia ogólny stan zdrowia. Wg Dr. Malcolm Knedrick diety o niskiej ilości węglowodanów/bogate w tłuszcze, zwiększają cholesterol HDL, czyli „dobry” cholesterol. “Nie mają wpływu na poziomy LDL; obniżają również poziom cukru we krwi oraz trójglicerydów (VLDL). Wszystko co dobre i zdrowe, oznacza to również zwiększenie odporności na insulinę– jednej z przyczyn cukrzycy.”

Jak widać nie należy przejmować się tłuszczami w tej diecie bo wg badań naukowych, tłuszcze są dobre, a węglowodany i cukry nie.

szwedzka dieta
Betty pisze

 

Oto podstawy szwedzkiej diety!

Szwedzka dieta dzieli żywność na 3 podstawowe grupy:

Jedzenie jakie można spożywać

  • Warzywa rosnące nad ziemią (brokuły, pomidory, szpinak, cukinia, sałata, papryki, kapusta, jarmuż,)
  • Oliwki, grzyby, awokado
  • Wszelkie mięso
  • Orzechy (nasiona dyni, migdały,  orzechy laskowe, nerkowce, makadamia, nasiona słonecznika, orzechy włoskie)
  • Wszelkie ryby i krewetki
  • Jajka gotowane na wszelkie sposoby
  • Produkty nabiałowe, zwłaszcza te bogate w tłuszcze (kwaśna śmietana, jogurt, masło, ser)

Jedzenie jakie można spożywać czasami

  • Ciemna czekolada bogata w kakao, 2 razy w tygodniu (powyżej 70% kakao)
  • Warzywa jak marchew, rzepa, burak, seler;
  • Owoce: zamiast deseru można zjeść jeden owoc dziennie, szczególnie polecane są maliny;

Jedzenie którego nie można spożywać

  • Margaryna i tłuszcze przetwarzane
  • Alkohol, szczególnie piwo
  • Lody, Muesli, sztuczne słodziki, cukier, soki ze sklepu, napoje gazowane, makaron, ciasteczka, ciasta, ziarna i skrobię (chleb, ryż, ziemniaki, frytki).

Zaleca się również picie zielonej herbaty która wspomaga odchudzanie. Zobacz również jak należy przygotować zieloną herbatę i jakie jeszcze ma właściwości.

Tekst ukazał się w „Daily News„, a przełożył z języka angielskie na polski Michał Orlicz.

Share Button
loading...

Betty

Betty - miłośniczka kuchni i pasjonatka życia. Gotowanie mnie odpręża i i satysfakcjonuje, jest dla mnie sztuką, a nie tylko paliwem. Wierzę w ludzi i we wzajemną pomoc. Z tych również powodów cenię sobie szczerość i wolność słowa. Rozmowę, miłość i namiętność mam za dobrą monetę w każdym wieku.

Komentarze

tu wpisz komentarz

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Dołącz do mnie

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Translator

Translator Plugin

Boże Narodzenie

O mnie

align="left" Betty - miłośniczka kultury, kuchni i pasjonatka życia. Gotowanie mnie odpręża i satysfakcjonuje, jest dla mnie sztuką, a nie tylko paliwem. Wierzę w ludzi i we wzajemną pomoc. Z tych również powodów cenię sobie szczerość i wolność słowa. Rozmowę, miłość i namiętność mam za dobrą monetę w każdym wieku.

Zobacz także:

loading...

Reklama

Współpracuje

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisów Durszlak.pl