Lifestyle

Stretching – prosta metoda na sprawność fizyczną

stretching
Betty pisze
 

Stretching w pigułce – specjalnie dla tych, którzy nie lubią ćwiczyć.

Nie wszyscy mają czas na ćwiczenia na siłowni, a niektórzy zwyczajnie nie lubią ćwiczeń w miejscach publicznych. Stretching jest dla wszystkich. To doskonała i zarazem prosta metoda na utrzymanie sprawności fizycznej i każdy może usprawnić swoje ciało w domu. Nie potrzebujemy absolutnie żadnych narzędzi, wystarczy kawałek podłogi, trochę czasu i zaangażowanie, by każdego dnia poświęcić kilka minut na sumienne wykonanie ćwiczeń.

Stretching polega na rozciąganiu mięśni jest to bardzo istotna część sprawności fizycznej każdego z nas. Regularny trening poprawia zakres ruchu, zwiększa kontrolę mięśni i elastyczność, zwiększa krążenie, uspokaja i wycisza umysł, pomaga odpierać urazy i choroby oraz sprawia, że mamy lepszy sen. Również jest stosowany w celach terapeutycznych i dla złagodzenia skurczów. Rozciąganie w podstawowej formie jest naturalnych odruchem ludzi jak i zwierząt. Każdego dnia ziewamy, przeciągamy sie po przebudzeniu lub po długim bezczynnym siedzeniu, nasze ciało samo instynktownie domaga się rozciągania.

Sportowcy zwykle rozciągają się przed i po każdym wysiłku fizycznym by uniknąć kontuzji. Istnieje wiele technik stretchingu niektóre mogą być nieskuteczne, a nawet szkodliwe dla ścięgien, więzadeł i mięśni. Ważne by rozciąganie pogłębiać każdego dnia z wydechem, ale jednocześnie natychmiast zaprzestać w razie jakichkolwiek dolegliwości.

Stretching dla początkujących:

Poniżej znajduje się przykładowa lista ćwiczeń. Należy wykonywać całą serię ćwiczeń codziennie.

Ruch 1: Rozciąganie biegacza

(A) Prawą stopę stawiamy do przodu i przechodzimy do wykroku, umieszczając palce na podłodze.

(B) Wdech, a następnie na wydechu prostujemy nogę. Powoli wracamy do wykroku. Powtórzyć 4 razy. Zmienić stronę.

stretching

Ruch 2: Rozciąganie boczne na stojąco

(A) Stań ze stopami złączonymi z ramionami wyciągniętymi nad głowę. Dłonie złącz razem, palce splecione, palce wskazujące wyprostowane. Wdech podczas wyciągania do góry.

(B) Podczas wydechu wyginasz górną część ciała w prawo. 5 wolnych oddechów. Powoli wróć na środek. Powtórzyć z lewej strony.

Illustration of a standing side stretch

 

Ruch 3: Przedni zwis

Stań ze stopami rozwartymi na szerokość bioder i lekko ugiętymi kolanami.

(A) Spleć palce za plecami. (Jeśli nie możesz złączyć rąk za plecami, złap za ręcznik kuchenny.) Wdech i wyprostuj ramiona, poszerzając klatkę.

(B) Wydech i zgięcie w pasie, rozciągając ręce nad głową. Trzymaj przez 5 oddechów.

Illustration of a forward hang

 

Ruch 4: Niski wykrok łukowy

Prawą stopą do przodu do wykroku, lewe kolano posadzić na podłodze bądź ręczniku.

(A) Ramiona przed prawą nogą, kciuki złączyć razem, dłońmi w stronę podłogi.

(B) Wdychając wyciągnij ramiona nad głowę, rozciągając do tyłu na tyle ile to możliwe. 5 głębokich wdechów I zmiana stron..

Illustration of a low lunge arch

Ruch 5: Skręt pleców na siedząco

Usiądź na podłodze, nogi prosto.

(A) Zegnij prawe kolano i postaw prawą stopę za lewą. Prawa ręka na podłodze, palcami do zewnątrz dla oparcia. Zegnij lewy łokieć i obróć w prawo, opierając tył ramienia na prawym kolanie. Wdech siedząc wyprostowanym.

(B) Wydech podczas skrętu, wciskając ramie w nogę i patrząc przez prawe ramię. Trzymać przez 5 oddechów i powoli wrócić do środka. Zmiana stron.

Illustration of a seated back twist

Ruch 6: Skłon w siadzie

Usiądź na podłodze, nogi wyprostowane.

(A) Zegnij kolana i złącz stopy razem, opuszczając kolana na podłogę. Złap za łydki podczas wdechu i wyprostuj klatkę piersiową.

(B) Wydychając zegnij się w biodrach (bez zaokrąglania pleców) i połóż dłonie na podłodze. Trzymaj przez pięć oddechów.

Illustration of a bound angleNa koniec kilka dodatkowych ćwiczeń w formie ilustracji dla tych, którzy chcieliby nieco bardziej się porozciągać. Przypominam również artykuł poświęcony pilatesowi.

stretching
Betty pisze
Share Button
loading...
gplus-profile-picture

Betty

Betty - miłośniczka kuchni i pasjonatka życia. Gotowanie mnie odpręża i i satysfakcjonuje, jest dla mnie sztuką, a nie tylko paliwem. Wierzę w ludzi i we wzajemną pomoc. Z tych również powodów cenię sobie szczerość i wolność słowa. Rozmowę, miłość i namiętność mam za dobrą monetę w każdym wieku.

Komentarze

tu wpisz komentarz

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Translator

Translator Plugin

Sezon na dynie

Dołącz do mnie

O mnie

align="left" Betty - miłośniczka kultury, kuchni i pasjonatka życia. Gotowanie mnie odpręża i satysfakcjonuje, jest dla mnie sztuką, a nie tylko paliwem. Wierzę w ludzi i we wzajemną pomoc. Z tych również powodów cenię sobie szczerość i wolność słowa. Rozmowę, miłość i namiętność mam za dobrą monetę w każdym wieku.

Zobacz także:

loading...

Dołącz do Newslettera

Zapisz się na mój newsletter aby co kilka dni otrzymać porcję ciekawych wpisów.

Newsletter jest bezpłatny. Nikomu nie przekażę Twojego adresu email. Będzie on użyty tylko i wyłącznie do wysyłki maili z mojego bloga.

Reklama

Reklama

Współpracuje

Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i wyszukiwarka przepisówDurszlak.pl